Skip to main content

De la apus până la răsărit pe Uroi

De ani de zile îmi doresc să ajung pe Uroi...
De câte ori goneam pe autostradă îmi atrăgea privirea și sufletul misteriosul loc, parcă frate mai mic al vârfului Retezat... și... tot de atâtea ori... îmi și îi promiteam în gând: „într-o bună zi voi veni și la tine”...
Un prieten îmi spune cu câteva zile în urmă: „mergem pe Găina sau la Uroi?”...
Nici nu am reținut denumirea locului, nici nu am verificat pe hartă... am spus... așa... la plezneală: „hai la Uroi!”

În timp ce contemplam de pe o stâncă apusul ce se așternea cu bulgări aurii peste toți cei ce mișunau un pic mai la vale, fiecare cu ale lui gânduri și preocupări... sentimentul că împlinirea firească și frumoasă a viselor este atât de ușor de atins se înfiripa din ce în ce mai liniștit și profund în sufletul meu... precum un fuior din poveștile cu ursitoare...

Da... au fost mulți... de multe feluri... fiecare cu și în povestea lui... unii îmbrăcați în daci, alții în romani... alții gură-cască...
toți sub același soare...



Vifor era prins... și el... în vârtejul, uneori nebunesc, al evenimentului...
Și-a găsit, totuși, răgaz să savureze recompensele din trusoul căluței mele...


„Să înceapă focul, să înceapă focul!” - scandau, la un moment, copii
Și focul a început...
Unii au spus că e foc de tabără... alții că e foc sacru dacic... alții că e o bună afacere pentru promovarea evenimentului anual... Eu... m-am bucurat de căldura lui și cea aprinsă în atâtea suflețele entuziasmate...


Caii lui Mugur, zis și Gerula, păreau obișnuiți cu vacarmul...
Noi știm, însă, că sângele lui Sigli și Vifor le fremăta intens în vene...


În timp ce oamenii forfoteau și zumzăiau, cu mic cu mare, prin ateliere, simulări de lupte și mai câte... acvila țipătoare îmi vorbea despre platoul înalt cufundat în liniște și mister...
 

Comments

Popular posts from this blog

Omul: Sunetul Viu

2011 03 18 Vineri TVS ora 18:30 – 19:20 reluare: Sâmbătă 2011 03 19 ora 17:00 - 17:50 / Duminică 2011 03 20 ora 15:00 - 15:50 / Luni 2011 03 21 ora 16:30 - 17:20 Ramona Novicov * Carmen Vasile EMISIUNE TV ARTEFACTE OMUL: SUNETUL VIU Ramona Novicov * Carmen Vasile Invitat: Conf.univ. Dr. CARMEN VASILE Realizator: Conf.univ. Dr. RAMONA NOVICOV Monoopera este un gen nou al spectacolului de operă, în care un singur interpret întruchipează, într-un spaţiu imaginativ, toate personajele. În mod similar, în teatru, această tendinţă de esenţializare a dat naştere monodramei. În ultimii 20 de ani compozitorul EDE TER ÉNYI şi-a dedicat o bună parte din energia creatoare prefigurării acestui gen nou muzical transformând în gânduri muzicale teme care acoperă un vast spaţiu geografic (Japonia – Dincolo de tăcere, Flori Japoneze , India – Mahabharata , Grecia – Sărbătorile lui Ulise , România – Noul Adam , Germania – MephistoFaust , Italia – Divina Comedie , Franţa – Pov

Despre viață 1

  Cât de interesantă e... viața... atunci când... nu e interesantă...

Pe-un picior de plai...

  Undeva, în inima munților apuseni... preț de o mică bucată de timp, împletind curiozitatea și pioșenia, am poposit în locul unde s-a născut Crăișorul munților ... Simplitatea și curățenia sunt calități atât de trebuincioase și pentru sufletul omului... Se spune că a lăsat în urma sa doar două obiecte: fluierul și sabia... Pe mine mă interesează fluierul... plasat elegant într-un colț aproape antropomorf...  Vatra... prima vatră deschisă... Oare cum era atmosfera în odaia în care puteai simți îndeaproape ființa de căldură și lumină a focului?... Frumos loc și-a găsit de a veni pe lume...