Facultatea de Arte din cadrul
Universității din Oradea organizează joi, 25 iunie 2015, de la ora 18:00,
spectacolul de operă COMMEDIA DELL’AMORE, coordonat de Conf.univ. Dr. Carmen Vasile, găzduit de Liceul Greco-Catolic
”Iuliu Maniu”.
Două voci de
excepție – Bede Robert și Bede László –
prezintă în fața publicului orădean, în spectacolul-examen, extrase din
rolurile Nemorino (Elixirul dragostei)
și Canio (Paiațele).
Alături de ei pășesc
pe scenă Larisa Ștefan, Beatrix Hașaș (Adina), Mészáros Levente (Belcore), Aronescu Norbert (Dulcamara), Cristina Bede și
Camelia Goia (Gianetta) în L’ELISIR D’AMORE de G. Donizetti și Cristina Bede (Nedda), Bede
Robert (Peppe), Aronescu Norbert (Tonio), Mészáros Levente (Silvio) în PAGLIACCI
de R. Leoncavallo.
Studenții anilor
I, II și III își formează abilitățile scenice și practica artistică în scenele
de ansamblu.
Studenții-interpreți
și-au însușit tehnica vocală și măiestria interpretativă de la cadrele
didactice ale Facultății de Arte – Universitatea din Oradea (Conf.univ. Dr.
Theodore Coresi, Conf.univ. Dr. Florina Mariș Hinsu, Lect.univ. Dr. Lavinia
Cherecheș, Asist.univ. drd. Florin Mariș Hinsu, Asist.univ. Cătălin Scurt) și
la cursurile ERASMUS și de măiestrie vocală din țară și străinătate.
Meritul deosebit
pentru acompaniamentul la pian a lucrărilor de o scriitură extrem amplă și
complexă și pregătirea muzicală îi revine tânărului instrumentist virtuoz
Prep.univ. Bogdán Bódis Ádám.
Spectacolul Clasei de Operă, susținut joi, 25 iunie 2015, pe scena Liceului
Greco-Catolic ”Iuliu Maniu” se înscrie în anvergura unui art-event studențesc de
excepție, încadrându-se în suita de spectacole prin care Facultatea de Arte a
Universității din Oradea celebrează 20 de ani de învățământ muzical
universitar.
Absolvenții programului de studiu
Interpretare muzicală-canto – Bede Robert și Bede László –
și-au dovedit măiestria vocală și scenică în două roluri extrem de complexe:
Nemorino din Elixirul dragostei de G.
Donizetti și Canio din Paiațele de R.
Leoncavallo.
Din fuziunea conceptuală a acestor două
titluri de operă s-a născut titlul spectacolului COMMEDIA DELL’AMORE, îmbinând
elemente din Commedia dell’arte cu
scene de încărcătură veristă.
În Elixirul
dragostei, în rolul Adinei au excelat cu lejeritate Larisa Ștefan și
Beatrix Hașaș, personajul Belcore a fost interpretat cu pasiune și forță de Mészáros
Levente, Aronescu Norbert a încântat publicul cu acuratețe și responsabilitate în
personajul Dulcamara iar Gianetta și-a găsit întruchiparea scenică în ingenioasa
prezență scenică a lui Cristina Bede și Camelia Goia. Alături de personajul
principal din Paiațele, au creat o tensiune dramatică autentică Cristina Bede
(Nedda), Bede Robert (Peppe), Aronescu Norbert (Tonio), Mészáros
Levente (Silvio).
În scenele de ansamblu au pășit pe
scenă, cu bucuria și emoțiile debutului, Antal Zsuzsanna, Delia Ardelean, Vlad
David, Dehenes Dorottya, Andrea Domuţa, Georgiana Gordea, Mihai Macovei, Roxana
Pop, Carmen Sabou, Adrian Szabo, Daniel Teszler.
Studenții-interpreți și-au însușit tehnica vocală și măiestria
interpretativă de la cadrele didactice ale Facultății de Arte – Universitatea
din Oradea (Conf.univ. Dr. Theodore Coresi, Conf.univ. Dr. Florina Mariș Hinsu,
Lect.univ. Dr. Lavinia Cherecheș, Asist.univ. drd. Florin Mariș Hinsu,
Asist.univ. Cătălin Scurt) și la cursurile ERASMUS și de măiestrie vocală din
țară și străinătate.
În abordarea studiului și realizării scenice a personajelor, coordonatorul
Clasei de operă, Conf.univ. Dr. Carmen Vasile, a pus un accent deosebit pe
înțelegerea gândurilor, trăirilor, acțiunilor și biografiei personajelor în
egală măsură cu dezvoltarea abilității studenților-interpreți de trăire
autentică.
Reducția pentru pian a orchestrației deosebit de ample a fost intrepretată
într-un mod remarcabil de Prep.univ. Bogdán Bódis Ádám, care,
pe parcursul repetițiilor a contribuit substanțial la însușirea muzicală a
rolurilor.
Prin apauzele și ”bravo”-urile din timpul și la sfărșitul spectacolului,
publicul a confirmat spectacolul de operă al studenților cântăreți ca fiind un
succes.