Skip to main content

Scrisori către mine (1)

Către,
SUFLETUL MEU

De aş fi o floare...
sufletul meu
plantă cosmică ar fi
ce se-mbuibă lacom
cu praf stelar,
mii de aştrii
şi tot atâtea vieţuiri celeste...

O, suflet drag,
himera infefabilului gând,
rodul tău sunt eu
rodul meu eşti tu

veghează deci la rodu-ţi
iar eu, la rându-mi, munci-l voi pe al meu

tulpina,
zveltă, mlădioasă, fibră de cristal
ce poartă-ntreaga sevă a cosmicului flux zodiacal
aşa s-o creşti

rădăcinile,
precum părul Semiramidei de lung, bogat, catifelat şi bine prins în creştet,
aşa să curgi în josul lumii,
în locul cel de taină
al facerii,
focului
şi arderii;
al lutului
cel sfânt,
matricial.

De acolo să-ţi adulmeci seva
de aur
şi argint
şi quarţ

Coronamentul...
lasă-l liber...
să crească între stele
bogat să fie ca spicul lanului de grâu,
lucitor ca soarele
roditor de fructe dulci, înmiresmate
cântător în adierea vântului
îngăduitor cu vocea văzduhului
miluitor cu pofta trecătorului
biruitor în bătaia vântului
tăinuitor al tainei fructului

de-i face-aşa
floare fructului tău
voi fi chiar eu
poate
fără ştire
de tulpină
ori ascunsa rădăcină
dar voi privi cu faţa-mi
acelaşi soare
prin care ti-ai nălţat făptura
iar giulgiul de culori
ale tale nerostite visuri
fi-vor
mireasma-mi
fii-va cântul de iubire
ce te-a făcut să creşti
şi-apoi născare să îmi dai
la moarte-mi
fructul
al tău şi-al meu va fi
şi va hrăni
ţine-va de sete
şi naşte-va
o altă plantă
cu mii de multe alte flori
ce voi fi tot eu
născându-te pe tine...

Popular posts from this blog

Omul: Sunetul Viu

2011 03 18 Vineri TVS ora 18:30 – 19:20 reluare: Sâmbătă 2011 03 19 ora 17:00 - 17:50 / Duminică 2011 03 20 ora 15:00 - 15:50 / Luni 2011 03 21 ora 16:30 - 17:20 Ramona Novicov * Carmen Vasile EMISIUNE TV ARTEFACTE OMUL: SUNETUL VIU Ramona Novicov * Carmen Vasile Invitat: Conf.univ. Dr. CARMEN VASILE Realizator: Conf.univ. Dr. RAMONA NOVICOV Monoopera este un gen nou al spectacolului de operă, în care un singur interpret întruchipează, într-un spaţiu imaginativ, toate personajele. În mod similar, în teatru, această tendinţă de esenţializare a dat naştere monodramei. În ultimii 20 de ani compozitorul EDE TER ÉNYI şi-a dedicat o bună parte din energia creatoare prefigurării acestui gen nou muzical transformând în gânduri muzicale teme care acoperă un vast spaţiu geografic (Japonia – Dincolo de tăcere, Flori Japoneze , India – Mahabharata , Grecia – Sărbătorile lui Ulise , România – Noul Adam , Germania – MephistoFaust , Italia – Divina Comedie , Franţa – Pov

Despre viață 1

  Cât de interesantă e... viața... atunci când... nu e interesantă...

Peisaj de iarnă...

Ieși... ieși în natură și... respiră... E frig... îți îngheață urechile și nasul... dar... e loc de trăit... loc de iubit viața... loc de iubit ființele... Calul, etern tovarăș de drum, te iubește la fel de mult cu sau fără fard... cu sau fără haine de firmă... cu sau fără mașină de lux (dar... întotdeauna cu morcovi...). Te iubește pentru că ești acolo. Te iubește... pentru că așa știe să trăiască: în sălbăticie sau în devoțiune față de om... Contemplă apoi drumul... urma vizibilă a obiceiului oamenilor de a trece prin acel loc... Cât de fascinantă e liniștea ulițelor adâncite în adormirea iernii... Cât de tentant și ușor e să pășești pe o asemenea cale... unde... dacă ești cu adevărat atent îți poți auzi propria ființă surâzând la fiecare pas... E simplu... e frumos... Contemplă apoi... apa... care meditează în neclintire înghețată... Gândul ei... e cerul... mereu schimbător... Acum s-a închis în sine sub crusta translucidă. S-a ascuns de frigul de afară precum sufletul omului...